Brandriet van Hotel Herikerberg wil voorop lopen in veiligheid “Voorkomen is beter dan genezen”

Hotel Herikerberg in Markelo is een ambitieus en gastvrij hotel met een rijke geschiedenis. Directeur Daniel Brandriet ziet de toekomst van het familiebedrijf rooskleurig in en streeft ernaar om met de nieuwste technologische ontwikkelingen mee te gaan. Onlangs heeft ASSA ABLOY Global Solutions de magneetkaartsloten geüpgraded naar RFID.

Vernieuwing
Volgens Brandriet is Hotel Herikerberg continue aan het vernieuwen en innoveren. “Wij investeren veel in het verbeteren van het comfort van onze gasten. Recent hebben wij alle luxe bostuinkamers geüpgraded en aan het einde van 2019 worden alle badkamers gerenoveerd”.  Het hotel investeert op dit moment veel in technologie zodat ze goed voorbereid zijn op de toekomst. “Wij willen op het gebied van veiligheid voorop lopen”, aldus Brandriet.

Voorkomen
Het mag duidelijk zijn dat veiligheid voor gasten belangrijk is voor Hotel Herikerberg. Volgens Brandriet hebben zij vooral toeristen en zakelijke gasten die zich graag veilig voelen vanaf het moment dat zij het terrein oprijden. “Naast ons nieuwe toegangssysteem op de hotelkamerdeuren hebben we de afgelopen jaren ook een nieuw alarm- en camerasysteem geïnstalleerd. Niet omdat er iets gebeurd is, maar voorkomen is beter dan genezen.”

Upgrade
Bij een hotel dat voorop wil blijven lopen in veiligheid, mogen hotelkamersloten op basis van RFID (Radio-Frequency Identification) niet ontbreken. Op een eenvoudige manier heeft ASSA ABLOY Global Solutions de magneetkamersloten vervangen. Slechts het zwarte RFID front is over het bestaande slot geplaatst. De sleutelkaart hoeft niet meer in het slot gestoken te worden, enkel een kaart of druppel voor het frontje houden en de deur gaat open. “De gebruiksvriendelijkheid sprak mij zeer aan, het is iedereen eenvoudig uit te leggen en het werkt perfect. We kunnen op verschillende levels werken met de druppels (KeyFob) en dat is zeer belangrijk voor ons, vertelt Daniel Brandriet.” ASSA ABLOY heeft een goede naam in de markt en wij werken graag samen met stabiele leveranciers. Wij gaan altijd voor een lange termijn samenwerking en wij vinden het ook belangrijk dat onze partners zich blijven ontwikkelen met betrekking tot de nieuwste ontwikkelingen. Daarnaast is de installatie soepel verlopen”.

Gastvrij
Ondanks de ambitieuze ontwikkelingsplannen denkt Brandriet dat de doelgroep van Herikerberg nog niet helemaal klaar is voor de beleving van Mobile Access zodat gasten in kunnen checken waar en wanneer zij dat willen via de smartphone. “Ik denk zeker dat dit veilig is. Voor ons als bedrijf is Mobile Access op dit moment minder interessant voor onze gasten, echter wordt dit wel de toekomst van de hotelkamer toegangsdeuren.” Gasten kunnen zeker rekenen op een gastvrij en inspirerend verblijf. “Dankzij mijn geweldige, gastvrije team, gaan onze gasten elke dag weer met een glimlach naar buiten. Elke dag zorgen ze er weer voor dat het onze gasten aan niets ontbreekt.”