Uitfasering Magstripe

VingCard introduceerde in 1992 het destijds revolutionaire Magstripe magneetkaartslot. Het eerste type 9V Mag slot werd in 2006 opgevolgd door de 4.5V Mag variant. Sinds 2006 werd RFID technologie de nieuwe standaard. Na zorgvuldige afweging heeft ASSA ABLOY Global Solutions eind 2018 besloten om na meer dan 25 jaar de productie van VingCard Magstripe sloten te beëindigen.

RFID
Niet voor niets is RFID de nieuwe standaard geworden voor toegangscontrolesystemen. Deze technologie biedt vele voordelen (in combinatie met het Visionline en Mobile Access) op het gebied van veiligheid en gebruiksgemak. ASSA ABLOY investeert continue in de ontwikkeling van innovatieve producten om klanten en gasten optimaal van dienst te kunnen zijn. Daarom is er besloten om Magstripe sloten en 9V onderdelen te discontinueren. Reserve onderdelen voor 4.5V Mag slot zijn nog leverbaar tot 2025.

Upgrade
ASSA ABLOY Global Solutions Benelux zal klanten persoonlijk informeren over de mogelijkheden van upgraden naar RFID. Groot voordeel is dat VingCard Magstripe sloten, mits in goede staat, zeer snel en eenvoudig naar RFID om te bouwen zijn door enkel de kaartlezer te vervangen. De overige slot componenten worden hierbij gespaard. Bij een upgrade dient de software omgezet te worden naar Visionline en dienen de encoders vervangen te worden. Dat een upgrade naar RFID soepel verloopt en financieel aantrekkelijk is voor de klant, staat centraal.